Indskrivning Nordvestskolen

Indskrivning af dit barn, foregår på Hjørring kommunes hjemmeside. Du finder siden ved at klikke her.

Åbent hus:

Højene undervisningssted
Vellingshøjvej 368, 9800 Hjørring.
Mandag den 15. januar kl. 17.00–18.30

Lundergård undervisningssted
Nordens Allé 15, 9800Hjørring.
Tirsdag den 9. januar kl. 17:00-18:30

Bjergby undervisningssted
Asdalvej 14, Bjergby, 9800 Hjørring.
Tirsdag den 16. januar kl. 17.00–18.00

Program for Åbent Hus-arrangement:

Denne dag viser vi skolen frem for nye børn og forældre. Der er desuden mulighed for, at dit barn sammen med dig deltager i forskellige værksteder. Værkstederne præsenterer forskelligt indhold fra skoledagen i børnehaveklasserne og i SFO.
Der er også mulighed for at få en snak om skolestart med både børnehaveklasseledere, pædagoger og skolens ledelse.
I dagens anledning laver vi en lille café, hvor der er mulighed for, at I kan få slukket tørsten og få smagsprøver på vores sunde kantinemad.
I er velkomne til at deltage i hele eller i en mindre del af arrangementet.

Overgang fra daginstitution til skole:

Det gode samarbejde mellem distriktets daginstitutioner og skolen gør, at der gennem foråret bliver afholdt flere arrangementer, som forhåbentlig er med til at gøre overgangen fra børnehave til skole til en på alle måder positiv oplevelse for børn og forældre.
Det er skolen, som danner de nye klasser. Vi orienterer dig om dette, så snart vi er færdige med arbejdet. Når de nye klasser er dannet, bliver der et arrangement for børnene, så de kommer til at lære de nye klassekammerater at kende inden skoleåret begynder.
Som en del af samarbejdet omkring børnenes overgang til skolen, sker der en overlevering mellem de aktuelle daginstitutioner og undervisningsstederne.

Digital indskrivning til børnehaveklasse:

Indskrivningen til børnehaveklasserne med start til august 2024 foregår over internettet via webindskrivning fra den 4. januar til den 24. januar 2024. Link til den digitale indskrivning ligger øverst på denne side.
Der er desuden mulighed for at få hjælp til indskrivningen ved Åbent Hus arrangementerne i januar. Hvis
du ønsker at gøre brug af vores hjælp til indskrivningen, beder vi dig medbringe mobil med MitID installeret.
Du har mulighed for at søge oplysninger om undervisningsstederne på flg. hjemmeside:

Vi ser frem til at byde dig og dit barn velkommen til et udviklende og lærerigt fællesskab.

Nordvestskolen
Michael Harritslev